Linnea

Lovade Linnea en plats på min blogg och börjar tröttna på hennes sms så tänkte presentera min kära vän för er.
 
För mig och många andra är Linnea inte Linnea, utan Elling. För er som inte vet hur hon ser ut och vill lära känna henne på fest. Leta efter tjejen med krullet och det vilsna ansiktet. Hon har ingen taktkänsla och dansar för det mesta ASstelt. Trots det brukar jag jämföra henne med Beyonce, tack vare hennes apfina hår. Hon är lika fin på insidan och jag är så glad att få uppleva varje minut av gymnasiet med Elling vid min sida. 
 
Nyår 2012 var första gången jag och Linnea träffade varandra. Hemma hos henne, på hennes nyårsfest och skulle ljuga om jag sa att vi va vänner. Tanken var att hon skulle ha en liten privat fest och jag stod på får-absolut-inte-komma-listan. Det eskalerade och too bad for her att jag var BÄSTIS med hennes närmsta och fick vara en av hundra den kvällen. Hon kramade mig och sa att jag var välkommen, vilket jag typ inte alls va. Jag ansträngde mig och frågade om hon behövde hjälp och hon sa "åh, nej tack, men vad gullig du är, så himla söt", vilket hon typ inte alls tyckte. Elling påstår att jag försökte sno hennes pojkvän för tre år sedan. Vill klargöra och säga att så var det inte alls. Denna fina kväll gjorde faktiskt att jag idag står högst upp på Ellings lista och jag hoppas att hon menar det helhjärtat när hon säger att jag är söt.
 
Elling ska ha cred för vilken jävla rolig människa hon är. Skrattar hellre åt henne än med henne och att titta på Linnea är lika roligt som att titta på när folk trillar i lera. Om du stör dig på folk som mumlar och pratar otydligt kommer du tröttna på att behöva säga "va" i varje mening till Elling. Har efter två år lärt mig att nicka och hålla med istället. Förutom det är hon otroligt klantig och gör allt man inte ska. Minns när hon trillade i trappan och hamnade på akuten. Eller när hon fyllde badkaret, gick därifrån och glömde att hon skulle bada. Annars? Hon äter sushi tre gånger i veckan, och allmänt mycket mat. Hon ska alltid gå till kafeterian och köpa sina äckliga smoothie froosh fruit bottled med morot och ingefära (?). Hon är alltid den som reser sig upp under lunchen och säger "någon som ska ha mer mat" eller "någon som vill ha knäckebröd och morötter", men det är okej. Det bästa med Linnea är nog att hon gör allt jag säger och ber om. Kan inte räkna på en hand hur många gånger hon har knackat på dörren med en subway eller ben & jerry i handen. Kan inte heller tacka henne nog för det hon gör för mig. Hon är en pärla och jag älskar henne
 
 

Kommentarer
Postat av: EP

Du skriver stört bra, ville bara säga det / EP

2014-12-16 @ 15:13:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: