2014 för mig

(Borde inte läsas eller publiceras, men för er som bryr er)
 
"Det här va det bästa året i mitt liv" är något jag alltid sagt och med ärlighet alltid vill säga. Tyvärr har 2014 varit ett svårt år för mig att vara riktigt lycklig och leva till fullo. Jag hatar deep quotes n' lifefacts men "Livet är en bergodalbana", "Livet är orättvist" och "What doesn't kill you makes you stronger" speglar mitt år hundraprocentigt. Jag har varit gladare än nånsin och ledsnare än någonsin. Jag tror på att jag har haft oturen med mig och vill istället minnas 2014 som det varit, skitroligt.
 
Dagen innan skolan började, den 7 januari, fick min farfar elakartad cancer och gick bort den 7 mars. Begravningen var hemsk men också otroligt fin. Under samma tid låg två i familjen på sjukhus och en nära släkting fick hjärnblödning. Våren för mig var jobbig och de flesta kvällarna var, utan att ta i, förjävliga. Jag hade svårt att finna glädje i det jag gjorde och låg hellre nerbäddad än att hänga med ut. Jag försökte hitta tillbaka och drog på två utomlandsresor under en månad. Jag behövde sommar men också den var stundvis komplicerad då jag gick igenom olycklig kärlek twice. I höstas var jag med om en tragisk händelse i familjen, mer än så är inte lämpligt att ta upp här. Jag minns att jag tog mina lurar, gick barfota fem kilometer, satte mig på en sten och stirrade blint i timmar. Jag vill må bra och känna lyckan som fanns sommaren 2013, men just nu är jag inte där. Fyra veckor har gått sedan jag fick virus i halsmandlarna, slutade äta och gick ner i vikt. Jag är inte tillbaka, men hämtade ut mediciner i förrgår och bokade resa till Napa, samt bad till gud. SÅ hoppas du är med mig 2015. 
 
Vore taskigt å inte nämna att jag däribland varit lyckligast i universum. Under Basshunters spelning på Emmabodafestivalen. Eller i leran på Bråvalla med en rekorderlig och jelzin i varsin hand. Eller bara när jag fått krama alla jag älskar. Jag har ASgarvat till mycket och egentligen ingenting. Jag har lärt mig av mina misstag och lyssnat på morsans kloka ord "ge mer än du får". Jag både skäms och är stolt över historiken på kontot som bara visar mat och alkohol. Jag har nästan lärt mig att jag inte borde dricka Gold efter sex fester i rad som slutat på toan. Jag har aldrig haft frånvaro så hög som iår och har med rätt hög sannolikhet supit bort mina hjärnceller. MEN DT E LUGNT. För i år har jag lärt mig att allt löser sig, till och med det omöjliga. Tack vare 2014 är jag nog starkare än någonsin
 
Såhär vill jag minnas mitt 2014. PUSS
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: