2014 - Maj och juni

Maj var precis som alla andra år, underbart. Den 1 maj var det Lovisas tur att firas som fyllt 18. Sommarens första fest barbent. Är rena paradiset att festa hos Lollo, speciellt på sommaren. Minns att jag va överallt dagen efter. Hann träffa 19 kompisar :-) Dagen efter det hade Ebba och Hanna sin 17-årsfest i Tingby, återigen hade jag så jävla kul. Den 7 maj hade Söder sin 18-års fest, ännu en lyckad kväll. Är så bortskämd på lyckade kvällar. Det slutade med att jag och Fia gick hem i regn, utan skor. Gick till skolan dagen efter barfota, hade nationella 8.10. 
 
Den 16 maj drog jag och familjen till New York i en vecka. Dels för att mamma och jag skulle springa 2,1 mil genom Brooklyn och New York, men också för att umgås, äta gott, upptäcka och bara njuta. Den här veckan var en av de bästa 2014. 
 
När jag kom hem började jag jobba och planerade Bråvalla med tjejerna över fika. Var ute och gick mycket med Tova och Lisa. Var hemma i tre dagar innan jag åkte iväg med klassen i fyra dagar. Vi forspaddlade, vandrade, tältade, grillade, badade, umgicks och fick lära oss att överleva typ. Även denna veckan var en av de bättre
 
 
Juni var händelserikt och jag var fan överallt. 1 juni började så satans bra hemma hos Tova vid hennes pool. Hängde mycket hos Mi, speciellt på golvet i hennes kök. Matilda och jag var galet sugna på Staggjakt att jag till och med gick med två inbakade flätor i skolan. Staggjakten var fruktansvärt roligt, en dag jag sent glömmer. För er som inte känner till det, ett evenemang som kåren anordnar på skolan. Man går ihop lagvis, klär ut sig, super och går runt i stan och kör tävlingar, som såprugby. Hade lätt kunnat dra ihop ett korpenlag och startat upp såprugby på fritiden, FETT KUL. Efter det jobbade jag fram till den 11 juni.
 
Då jag och Elling drog till Rhodos med hennes familj. Det var helt sjukt jävla helvetes underbart. Har så mycket bilder, så tänkte berätta mer om den här resan en annan gång. Kom hem dan innan midsommar och inte fan fick jag vila. Gillar inte och vila, så dt e lugnt. Midsommar firade vi hos mig, först ett gäng tjejer och på kvällen kom killarna. Vi åt mat, körde lekar och femkamp och hade nog världens mest svenska midsommar.
 
Avslutade en overkligt bra månad på världens bästa ställe, med världens bästa gäng. Lever fortfarande på veckan från Bråvalla och den är helt klart den bästa. Festivaler är något jag älskar med hela mitt hjärta. Lera, regn, folk, musik, moshpits, blask, snefyllor, rekorderlig, jelzin, ALLT. Vi var drygt 20 pers som campade, vet inte vad jag mer ska säga för det va alldeles för bra. Tänkte berätta mer en annan gång, har återigen så mycket bilder. Bilden ovan får duga tills vidare. Tack juni

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: